سیاسی

سازمان ملل حمله اخیر با چاقو به یک فلسطینی را محکوم کرد

سازمان ملل شهادت یک فلسطینی در حمله اخیر شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل طی نشست خبری در نیویورک اعلام کرد: ما حمله اخیر شهرک‌نشینان یهودی با چاقو به یک فلسطینی را که بر اثر آن جان باخته است، محکوم می‌کنیم.

به گزارش آناتولی، وی افزود: همچنین تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد براى روند صلح خاورميانه حمله مرگبار اخیر را که در پی آن علی حرب، یک شهروند فلسطینی در استان سلفیت کرانه باختری کشته شده است، محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این حمله شد.

وزارت بهداشت فلسطین دو روز پیش اعلام کرد که «علی حسن حرب» جوان فلسطینی که در منطقه اسکاکا استان سلفیت مورد حمله شهرک‌نشینان یهودی قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

موید شعبان، رئیس شورای مبارزه با دیوار حائل و شهرک‌های یهودی‌نشین در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت: این حمله در جریان اقدام شهرک‌نشینان برای تصرف زمین‌های شخصی فلسطینان رخ داد.

وی افزود: جمعی از شهرک‌نشینان از شهرک یهودی‌نشین «تفوح» در تلاش هستند تا در اراضی متعلق به فلسطینی‌ها یک پاسگاه پلیس احداث کنند و جوانان فلسطینی برای از دست ندادن زمین‌هایشان مبارزه می‌کنند.

وی این حملات را در امتداد سیاست نژادپرستانه راست افراطی مورد حمایت دولت نفتالی بنت، خوانده و تاکید کرد که حملات شهرک نشینان یهودی دیگر فردی نیست، بلکه توسط ارتش سازماندهی و محافظت می‌شود.

شهرک‌نشینان یهودی و ارتش اسرائیل همه روزه با شیوه‌های مختلف به فلسطینیان حمله می‌کنند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا