خبر اولسیاسی

استعفای نمایندگان تشکل وابسته به «کتائب حزب الله» از نمایندگی مجلس عراق

تشکل سیاسی «حرکة حقوق» وابسته به کتائب حزب الله عراق استعفای نمایندگانش در مجلس را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: تشکل سیاسی «حرکة حقوق» وابسته به کتائب حزب الله عراق استعفای نمایندگانش در مجلس را اعلام کرد.

به گزارش «المعلومه»، «حسین مؤنس»، رئیس «حرکة حقوق»، که از آن به شاخه سیاسی کتائب حزب الله یاد می شود، در یک پیام ویدئویی، تأکید کرد که فرایند سیاسی عراق با بحران پیچیده‌ای مواجه شده که نتیجه رویکردهای مختلف طرف‌های تأثیرگذار در روند اداره حکومت است.

وی با اشاره به استعفای نمایندگان جریان صدر از مجلس، تأکید شده که نمایندگان «حرکة حقوق» نیز به همین ترتیب از مجلس خارج می‌شوند و جای نمایندگان مستعفی جریان صدر را نمی‌گیرند.

مؤنس تأکید کرد که خروج نمایندگان «حرکة حقوق» از مجلس بر حمایت این گروه سیاسی از تشکیل دولت جدید و تکمیل گام‌های قانونی لازم برای تشکیل حکومت تأثیر نمی‌گذارد و همچنان خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید و مقتدر توانا در اداره کشور است.

در بیانیه این گروه تأکید شده که با وجود خروج نمایندگانش از مجلس، همچنان به «نمایندگی از ملت و مطالبه حقوق آنان و تحمل مسئولیت و رویارویی با چالش‌ها» ادامه خواهد داد.

کتائب حزب‌الله همچنین از همه نیروهای سیاسی خواسته که منافع ملی را اولویت دهند و سازوکاری واقعی برای حل بحران سیاسی کشور ایجاد کنند.

«حرکة حقوق» در انتخابات اخیر مجلس عراق یک کرسی به دست آورد. با استعفای نمایندگان جریان صدر چند نماینده دیگر «حرکة حقوق» می توانستند وارد مجلس شوند اما هیچ کدام در جلسه امروز مجلس عراق حاضر نشدند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا