سیاسی

امیرعبداللهیان در گفت وگو با همتای عمانی: تصمیم گیری درباره آینده منطقه با اهل منطقه است

وزرای خارجه ایران و عمان در گفت وگوی تلفنی روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و مذاکرات برای احیای توافق هسته ای را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه ایران و عمان در گفت وگوی تلفنی روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و مذاکرات برای احیای توافق هسته ای را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران عصر امروز (پنجشنبه) با بدر  بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهتمام تهران و مسقط به توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور، بر ضرورت پیگیری و اجرایی شدن ابعاد مختلف و توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان تاکید کرد.

امیر عبداللهیان نقش عمان را در تحولات منطقه ای مهم ارزیابی و از تلاش های این کشور در استقرار صلح و ثبات و همكاری در منطقه و از جمله تلاش های این کشور در موضوع یمن تقدیر کرد.

وی یادآور شد که ایران بر گفتگو و همکاری منطقه ای تاکید دارد و اهل منطقه باید در مورد آینده منطقه تصمیم بگیرند.

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفتگو رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای منطقه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت که عمان برای پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور جدی است.

طرفين در اين تماس آخرين وضعيت مذاکرات برای احیای توافق هسته ای (برجام) را مورد بررسی و رايزنی قرار دادند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا