خبر اولسیاسی

رسانه عربی: «جوزپ بورل» احتمالا با پیغامی از امریکا به تهران می رود

پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه خبر داد که هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا «به احتمال قوی» اوایل هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از منابع آگاه خبر داد که هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا «به احتمال قوی» اوایل آینده به تهران سفر خواهد کرد.

این پایگاه به نقل از منابع مطلع ایرانی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود خبر داد که در روزهای اخیر تهران و بروکسل در حال انجام تدارکات لازم برای سفر «جوزپ بورل» به تهران هستند و «به احتمال قوی، اگر اتفاق خاصی پیش نیاید وی روز شنبه (25 ژوئن) به تهران خواهد رفت».

این منابع در پاسخ به این پرسش که آیا بورل حامل پیغامی از جانب دولت امریکا برای ایران است، گفتند که «وی و معاونش انریکه مورا در ماه‌های گذشته مسئولیت مبادله پیغام میان ایران و امریکا را بر عهده داشته‌اند و احتمالا وی حامل پیغامی از امریکا خواهد بود».

بر اساس این گزارش، این منابع بعید ندانسته‌اند که بورل با خود پاسخ امریکا به «طرح‌های مهم ایران که از طریق واسطه‌ها ارسال شده بود» را آورده باشد و افزوده‌اند که «توپ در زمین امریکاست و اگر امریکا منطقی عمل کند توافق در وین خیلی زود به دست خواهد آمد».

به گفته این منابع دولت امریکا تا کنون تصمیم مناسبی که موجب رسیدن به توافق شود نگرفته است «هرچند پیغام‌هایش به ایران درباره آمادگی برای بازگشت به توافق هسته‌ای بیشتر شده است».

این منابع پیش‌بینی کرده‌اند که در سفر بورل درباره تعیین موعد از سرگیری مذاکرات وین توافق شود.

روز گذشته، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روسی خود ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای در آینده نزدیک ازسر گرفته شود.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا