خبر اولسیاسی

سازمان ملل: شیرین ابوعاقله با گلوله ارتش اسرائیل به شهادت رسیده است

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد که تحقیقات این سازمان به این جمع‌بندی رسیده که «شیرین ابوعاقله» با گلوله اسرائیلی جان باخته است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد که تحقیقات این سازمان به این جمع‌بندی رسیده که «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره در رام‌الله، با گلوله اسرائیلی جان باخته است.

به گزارش الجزیره، «راوینا شمدسانی»، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو تأکید کرد که همه شواهد و مدارکی که این کمیساریا بررسی کرده از جمله اطلاعاتی که از ارتش اسرائیل و دادستان فلسطین دریافت شده تأیید می‌کند که شلیک به سمت ابوعاقله کار نیروهای امنیتی اسرائیل بوده و این ادعا که وی با گلوله سرگردان فسلطینیان مسلح جان باخته بی اساس است.

وی افزود که هیچ شواهدی درباره فعالیت فلسطینیان مسلح در اطراف محل حادثه وجود ندارد و تأکید کرد که خودداری اسرائیل از انجام تحقیقات جنایی موجب نگرانی شدید است.

در برابر، ارتش اسرائیل با تکرار ادعاهای گذشته، این گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را جانبدارانه خواند.

سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد که ارتش اسرائیل اطمینان دارد که شلیک به سمت خبرنگار فلسطینی عمدی نبوده و نمی‌توان تعیین کرده که گلوله از کدام سمت به وی شلیک شده است.

همزمان 27 نماینده کنگره امریکا از رئیس جمهوری این کشور خواستند که امریکا را وارد روند تحقیقات در پرونده قتل شیرین ابوعاقله کند.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار باسابقه شبکه الجزیره در رام‌الله، در 11 مه در حین پوشش حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسید.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا