سیاسی

موافقت انصارالله با بازگشایی 2 مسیر در استان تعز یمن

گروه انصارالله اعلام کرد که در مرحله اول پاسخ رسمی‌اش به طرح سازمان ملل، با بازگشایی دو مسیر از 5 مسیر استان تعز موافقت کرده است.

میدل ایست نیوز: گروه انصارالله اعلام کرد که در مرحله اول پاسخ رسمی‌اش به طرح سازمان ملل، با بازگشایی دو مسیر از 5 مسیر استان تعز موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «سبأ»، رسانه رسمی انصارالله، یک عضو کمیته مذاکره‌کننده انصارالله که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که این کمیته پاسخ رسمی خود به پیشنهاد سازمان ملل برای بازگشایی مسیرهای استان تعز را داده است.

این منبع گفته که در این پاسخ تصریح شده که انصارالله در مرحله اول دو مسیر از 5 مسیر استان تعز را بازگشایی خواهد کرد و بازگشایی مسیرهای دیگر مشروط به تکمیل مذاکرات است.

بازگشایی مسیرهای تردد در استان تعز که در کنترل نیروهای وابسته به عربستان و در محاصره نیروهای انصارالله است از شرط‌های اصلی توافق‌نامه آتش‌بس در یمن است که در ماه گذشته به مدت 2 ماه تمدید شد.

در 6 ژوئن گذشته، «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، اعلام کرد که در مذاکره با طرف‌های یمنی در اردن پیشنهادی را درباره بازگشایی تدریجی مسیرهای استان تعز ارائه کرده است.

پیش‌تر دولت مورد حمایت عربستان در یمن موافقت خود با این طرح را اعلام کرده بود.

یمن از حدود 7 سال پیش شاهد جنگی خانمان‌سوز است که یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی در جهان را رقم زده است. طرف‌های یمنی از اول آوریل به آتش‌بسی موقت دست یافته‌اند.

منبع
سبأ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا