خبر اولسیاسی

اربیل: شرکت اماراتی از میدان گازی سلیمانیه خارج نخواهد شد

وزارت منابع طبیعی دولت ایالتی کردستان عراق تأکید کرد که احتمال خروج شرکت اماراتی «دانه گاز» از میدان گازی کورمور به علت حملات راکتی اخیر منتفی است.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع طبیعی دولت ایالتی کردستان عراق تأکید کرد که احتمال خروج شرکت اماراتی «دانه گاز» از میدان گازی کورمور به علت حملات راکتی اخیر منتفی است.

به گزارش «رووداو»، «احمد المفتی»، قائم‌مقام وزارت منابع طبیعی دولت ایالتی کردستان، در کنفرانسی مطبوعاتی حملات اخیر را موجب تأسف خواند و تأکید کرد که اقدامات لازم برای افزایش امنیت این میدان گاز انجام خواهد شد.

او هرگونه احتمال شرکت اماراتی «دانه گاز» از این میدان گازی را منتفی دانست و گفت که این اولین بار نیست که این میدان گازی هدف حمله قرار می‌گیرد.

وی گفت که حمله روز جمعه هیچ تأثیری بر روند تولید گاز در این میدان نداشته و «اوضاع کاملا طبیعی است و شرکت دانه گاز هم کار خودش را انجام می‌دهد».

المفتی درباره خسارت‌های حمله راکتی اخیر نیز گفت که این حمله  آتش‌سوزی محدودی را باعث شد که خیلی سریع نیروهای آتش نشانی آن را خاموش کردند.

فرماندار منطقه جمجمال در استان سلیمانیه نیز که این میدان گازی در حوزه استحفاظی آن است گفت که تلاش‌های امنیتی برای شناسایی سرنخ‌های این حمله ادامه دارد.

میدان گازی کورمور ظهر جمعه و نیز چهارشنبه شب هدف حملات راکتی قرار گرفت که بر اساس بیانیه‌های رسمی خسارت چندانی در پی نداشت.

شرکت اماراتی دانه گاز از سال 2008 در این میدان گازی و چند میدان گازی دیگر فعالیت می‌کند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا