سیاسی

دیدار وزرای خارجه امارات و یونان؛ توسعه شراکت راهبردی محور گفت‌وگوها

وزیر خارجه امارات در ابوظبی از همتای یونانی خود استقبال و دو طرف در خصوص روابط دوجانبه در قالب شراکت راهبردی میان ابوظبی و آتن و راه‌های توسعه آن گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در ابوظبی با نیکوس دیندیاس، همتای یونانی خود دیدار و با وی در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین راه‌های تقویت همکاری مشترک در بخش‌های مختلف را در چارچوب شراکت راهبردی میان یونان و امارات، مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار تاکید کرد که کشورش و یونان روابط راهبردی رو به رشدی دارند و دو کشور نسبت به ایجاد یک الگوی توسعه یافته برای همکاری‎‌های سازنده، خوشبین هستند.

آل نهیان خاطرنشان کرد که روابط دیپلماتیک میان امارات و یونان از سال 1976 آغاز شد و دو کشور در سال 2020، روابط خود را به سطح شراکت راهبردی ارتقا دادند تا یک جهش در مسیر روابط ابوظبی و آتن رخ دهد.

وزیر امور خارجه یونان هم از خرسندی کشورش نسبت به روابط دوستانه با امارات و شراکت راهبردی دو کشور که دستاوردهای بسیاری را در زمینه‌های مختلف داشته است، خبر داد.

یونان و امارات در ماه مه گذشته در جریان سفر نخست وزیر یونان به امارات برای تاسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 4 میلیارد یورو میان دو کشور توافق کردند.

حجم مبادلات تجاری میان امارات و یونان در سال 2021 با رشد 67 درصدی به بیش از دو میلیارد درهم رسید، این عدد در سال 2020 به 1.2 میلیارد درهم (540 میلیون دلار) رسیده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا