اجتماعی

فرار از گرما و افتادن به چنگال مرگ با غرق شدن در رودهای عراق

شهروندان عراقی در تابستان برای شنا به رودها و دریاچه ها می روند تا از گرمای شدید که گاها به 50 درجه سانتیگراد می رسد، فرار کنند اما برخی از آنها با غرق شدن به کام مرگ می روند.

میدل ایست نیوز: با آغاز فصل گرما در عراق، طی هفته های گذشته شماری از شهروندان عراق در رودها و دریاچه های عراق غرق شدند.

به گزارش العربی الجدید، شهروندان عراقی، برای فرار از گرمای هوا، ساعات اندک دسترسی به برق و کمبود استخر، به شنا در رودها و دریاچه های عراق رو می آورند.

فصل تابستان در عراق به عنوان فصل غرق شدن شناخته می شود، فصلی که شهروندان عراقی برای شنا به رودها و دریاچه ها می روند تا از گرمای شدید که گاها به 50 درجه سانتیگراد می رسد، فرار کنند اما برخی از آنها با غرق شدن به کام مرگ می روند.

کودکان، جوانان و حتی سالمندان معتقدند که برای فرار از گرما، راهی به غیر از گذراندن ظهر در آب ندارند.

برخی استان های عراق از جمله نینوا، الانبار، صلاح الدین و بابل اخیرا شاهد حوادث غرق شدگی بوده اند که آخرین آن مربوط به 4 جوان عراقی است که در بابل غرق شدند.

با وجود اینکه وزارت کشور و فرماندهی پلیس توصیه هایی در رابطه با شنا در رودها صادر کرده اند، اما شهروندان عراق به گذراندن اوقات خود در آب برای فرار از گرما عادت کرده اند.

یک شهروند عراقی در گفت وگویی با العربی الجدید گفت که طبق عادت با دوستان و برادرانش در تابستان به شنا در رود دجله می روند و این در حالیست که پسرعموی او دو سال پیش در همان مکانی که برای شنا می روند، غرق شده است.

وی اشاره کرد که آنچه موجب شده آنها برای شنا به رودهای عراق روی آورند، مجانی بودن استفاده از رودها است و از سویی دیگر ماندن در منزل با توجه به قطعی برق سخت است.

یکی دیگر از شهروندان عراقی اهل بابل نیز به العربی الجدید گفت که شنا در رودها، بیماری های پوستی برای آنها ایجاد کرده است و موجب غرق شدن بسیاری شده اما همچنان یک لذت رایگان محسوب می شود و به ناچار در میان گرمای شدید باید به آن روی آورد.

وی افزود که رود فرات شاهد حضور بسیاری از اهالی از ظهر و عصر تا غروب آفتاب است و غرق شدن، مردم را از شنا در رود منصرف نمی کند.

یکی از عناصر پلیس عراق نیز در گفت وگویی با العربی الجدید اظهار داشت که رود دجله با توجه به تمیز نبودن و آلودگی هایی که دارد، برای شنا مناسب نیست اما پلیس نمی تواند مانع از استقبال گسترده مردم شود اما با شنا در اماکن خطرناک و عمق زیاد مخالفت می کند و خواستار عدم آوردن کودکان برای شنا در رودها می شود.

محمد الاسدی، فعال محیط زیست در عراق نیز گرمایش زمین و ساعات اندک دسترسی به برق را، از عواملی دانست که عراقی ها با وجود اطلاع از خطرات شنا در رودها، به آن روی آورند.

وی گفت که غرق شدگی در عراق رو به افزایش است و عشق جوانان به ماجراجویی یکی از عوامل مهم غرق شدن محسوب می شود علاوه بر اینکه پلیس نیز در همه اماکن حضور ندارد بلکه فقط در مناطق مهمی که بیشترین استقبال از آن می شود، مستقر است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا