اقتصادی

واکنش اربیل به فشار عراق به شرکت های عامل در زمینه نفت و گاز اقلیم کردستان

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان اعلام کرده است که این اقدامات تاثیری بر استخراج، تولید و فعالیت شرکت های بین المللی در اقلیم نگذاشته و نخواهد گذاشت.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان اعلام کرد که تخلفات وزارت نفت عراق بر فرآیند استخراج و تولید نفت و گاز اقلیم کردستان تاثیر نگذاشته و نخواهد گذاشت و موجب توقف فعالیت شرکت ها عامل در اقلیم کردستان نشده است.

به گزارش موازین نیوز، این وزارتخانه در بیانیه ای گفت که بخش نفت و گاز اقلیم کردستان گام های بسیار و مهمی به سمت نهادینه شدن و جذب شرکت های عظیم جهانی برداشته است و از همین رو بر قدرت جایگاه اقلیم کردستان در نقشه انرژی جهانی افزوده می شود.

بیانیه مذکور افزود: آمدن شرکت های بزرگ نفت و گاز و خدمات نفتی و توسعه سرمایه گذاری و تداوم فعالیت آنها در اقلیم کردستان، دلیل آشکاری بر سیاست ها و استراتژی های موفق دولت اقلیم کردستان در بخش نفت و گاز است.

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در ادامه تصریح کرد که حتی در اقلیم کردستان، درآمدهای نفتی نقش بسزایی در تامین حقوق ها و تداوم خدمات داشته و فرآورده های گاز طبیعی برای تامین سوخت نیروگاه های برق علاوه بر تامین صدها فرصت شغلی برای جوانان در میادین و شرکت های نفت و گاز استفاده شده است.

این بیانیه آورده است که ثبات، امنیت و طرح ها و سیاست های کابینه نهم دولت اقلیم کردستان در رابطه با نفت و شفافیت این بخش مهم، همه اموری است که موجب ناخرسندی دشمنان مردم کرد و کردستان از این دستاوردها شده و از همین رو به طرح های خصمانه خود و صدور تصمیمات سیاسی و برخلاف قانون اساسی و انجام حملات راکتی ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است که آخرین تلاش و طرح آنها تصمیم غیرقانونی و به دور از مواد قانون اساسی از سوی وزارت نفت عراق در نبود قانون نفت و گاز از سوی دولت فدرال و فشار بر شرکت های عامل در زمینه نفت و گاز برای ترک اقلیم کردستان بود.

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان تاکید کرد که این گام از سوی وزارت نفت عراق با قانون اساسی و اصل فدرال و عقلانیت اقتصادی و روابط بین اقلیم کردستان و عراق سازگار نیست.

در پایان این بیانیه آمده که استفاده از زبان تهدید و دشمنی، نقض آشکار قواعد حفظ سرمایه گذاری بین المللی است و این رفتار هیچ‌گونه به نفع منافع عمومی ملت عراق و کردستان نیست همانطور که شهرت عراق در محافل بین المللی را خدشه دار می کند و زیر سوال می برد.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا