سیاسی

تأکید بحرین و مصر بر حمایت از تضمین مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران

بحرین و مصر در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تضمین مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: بحرین و مصر در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تضمین مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، در بیانیه مشترک بحرین و مصر که پس از دیدار «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، با «حمد بن عیسی آل خلیفه» صادر شده، طرفین بر روابط تاریخی دوجانبه و ضرورت گسترش آن در همه عرصه‌ها از جمله در بخش‌های اقتصادی و بانکی تأکید کرده‌اند.

آنان همچنین بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل دائم و عادلانه و فراگیر برای مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی و قطع نامه‌های شورای امنیت و طرح صلح عربی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

در این بیانیه ضمن ابراز حمایت کامل اردن از حقوق آبی مصر در مناقشات با اتیوپی بر ضرورت توقف سیاست‌های یکجانبه اتیوپی در این باه تأکید شده است.

آنان همچنین از آتش‌بس در یمن زیر نظر سازمان ملل و برقراری پروازهای مستقیم از صنعا به امان و قاهره و نیز از نشست آتی سران شماری از کشورهای عربی در ریاض با حضور رئیس جمهوری امریکا استقبال کرده‌اند.

بحرین و مصر همچنین بر حمایت از تلاش‌های عربی برای واداشتن ایران به پایبندی به اصول حسن هم‌جواری و خودداری از آنچه دخالت در امور کشورهای عربی خوانده شده و «توقف حمایت از گروه‌های مسلح و تهدید دریانوردی و مسیرهای بازرگانی بین‌المللی» تأکید کرده‌اند.

در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز دو کشور بر حمایت از تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تضمین مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تقویت نقش آژانس بین‌المللی و حمایت از تلاش‌ها برای ایجاد منطقه خالی از سلاح هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه تأکید کرده‌اند.

آنان همچنین خواستار توقف درگیری در اوکراین و استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز برای حل بحران شده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا