سیاسی

توسعه همکاری‌ها و مسائل منطقه، محور گفت وگوی پادشاه بحرین و رئیس جمهور مصر

حمد بن عیسی و عبدالفتاح السیسی، روابط برادرانه مستحکم و همکاری استراتژیک قوی بحرین و مصر در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در منامه با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، در این دیدار که در کاخ الصخیر و با حضور سلمان بن حمد، ولیعهد بحرین و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر برگزار شد، دو طرف روابط برادرانه مستحکم و همکاری استراتژیک قوی بحرین و مصر در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

پادشاه بحرین ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهوری مصر، سفر او به بحرین را نشان دهنده اهتمام سران دو کشور به ارتباط، هماهنگی و رایزنی درخصوص مسائل منطقه ای دارای اهمیت مشترک دانست.

حمد بن عیسی با تحسین نقش شهروندان مصری در فرآیند توسعه بحرین و شایستگی که دارند، تاکید کرد که بحرین و مصر تاریخ ریشه دار و روابط توسعه یافته ای در حال حاضر دارند.

پادشاه بحرین و رئیس جمهوری مصر روابط دو کشور و همکاری فیمابین را ستودند و نسبت به همکاری دوجانبه گسترده تر ابراز امیدواری کردند.

وی از نقش محوری مصر به عنوان پایه اساسی امنیت و ثبات منطقه و تلاش های این کشور در کمک به مسائل جهان عرب و تقویت همکاری مشترک در مقابله با چالش های کنونی منطقه تمجید کرد.

السیسی ضمن ابراز خرسندی از سفر به بحرین، بر اهتمام همیشگی خود به این دیدارها برای توسعه همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر روز گذشته طی سفری رسمی و دو روزه وارد بحرین شد و در فرودگاه بین المللی منامه مورد استقبال پادشاه بحرین قرار گرفت.

منبع
خبرگزاری رسمی بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا