اجتماعی

دور سوم فروش بلیت جام جهانی 2022 هفته آینده آغاز می شود

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که دور تازه فروش بلیت بازی‌های جام جهانی 2022 در قطر هفته آینده آغاز می‌شود.

میدل ایست نیوز: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که دور تازه فروش بلیت بازی‌های جام جهانی 2022 در قطر هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش «الجزیره»، بلیت‌ها به محض خرید از سایت رسمی فیفا و پرداخت، تأیید نهایی می‌شود.

فیفا اعلام کرده که از روز سه‌شنبه (5 ژوئیه) ساعت 12 به وقت دوحه درگاه فروش بلیت بازی‌های جام جهانی در سایت رسمی فیفا فعال می‌شود و اولویت با کسانی است که زودتر برای خرید بلیت اقدام کنند.

در بیانیه رسمی فیفا تأکید شده که 5 ماه مانده به برگزاری جام جهانی با فروش یک میلیون و 800 هزار بلیت، تعداد بلیت‌های باقی‌مانده محدود است و از علاقه‌مندان خواسته که سریع‌تر اقدام کنند.

دو دوره گذشته فروش بلیت‌های جام جهانی قطر، با استقبال گسترده مواجه شد.

پیش‌بینی می‌شود که با مشخص شدن نهایی تیم‌های شرکت‌کننده و گروه‌های آنها، اقبال به خرید بلیت‌های جام جهانی بیشتر شود.

فرصت خرید بلیت در این دوره تا ساعت 12 ظهر 16 اوت آینده است.

هر خریدار می‌توان حداکثر 6 بلیت برای هر بازی و 60 بلیت برای کل بازی‌ها خریداری کند و می‌تواند در بیش از یک مسابقه در یک روز حضور داشته باشد.

پیش از این، «عمر عبدالرحمن الجابر»، مدیر اجرایی اداره مسکن از نهادهای حکومتی قطر، تأکید کرد که شهروندان امریکایی بیشترین کسانی بوده‌اند که برای جام جهانی 2022 قطر واحد اقامتی رزرو کرده‌اند.

الجابر گفت که در سامانه‌ای که برای رزرو واحدهای اقامتی در روزهای برگزاری جام جهانی اختصاص یافته، به ترتیب، شهروندان امریکا، مکزیک، انگلستان، برزیل و آرژانتین بیشترین موارد رزرو را به خود اختصاص داده‌اند.

در سطح کشورهای منطقه، بیشترین رزرو واحدهای اقامتی متعلق به امارات، عربستان، کویت، بحرین و مصر بوده است.

جام جهانی فوتبال قطر در 21 نوامبر به مدت 28 روز در 8 ورزشگاه این کشور برگزار خواهد شد. بازی اختتامیه 18 دسامبر، هم‌زمان با روز ملی قطر، در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود.

فدراسیون جهانی فوتبال پیشتر اعلام کرده بود که هزینه بلیت برای ساکنان قطر حدود 11 دلار و برای شهروندان دیگر کشورها حدود 69 دلار خواهد بود و بلیت بازی فینال هم هزار و 607 دلار قیمت‌گذاری شده است.

هفته گذشته، مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی 2022 در قطر پیش‌بینی کرد که این برنامه برای قطر 17 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا