سیاسی

واکنش ایران به بیانیه مشترک بحرین و مصر

وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک سران مصر و بحرین، ادعاهای مطرح شده در این بیانیه را «غیر سازنده و ناشی از انگیزه های خاص» توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک سران مصر و بحرین، ادعاهای مطرح شده در این بیانیه را «غیر سازنده و ناشی از انگیزه های خاص» توصیف کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با مردود شمردن ادعاهای بی اساسی که اخيرا در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عربی در منامه در خصوص جمهوری اسلامی ایران آمده است، اینگونه ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده و ناشی از اهداف و انگیزه های خاص توصیف کرد.

کنعانی با دعوت از کشورهای یادشده به درک صحیح معادلات منطقه ای و توجه به نقش و جایگاه ثبات ساز جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، اصرار بیهوده این کشورها بر ادامه مسیر اشتباه ایران هراسی را دور از حکمت و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه قلمداد کرد.

کنعانی همچنین اظهارداشت: حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته ای حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران بوده و توانمندی های دفاعی و موشکی نیز مبتنی بر سیاستی راهبردی و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به هیچ وجه تهدیدی برای همسایگان نیست.

وی در پایان با تاکید بر اراده و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و گسترش روابط با همسایگان و نیز کشورهای عربی و اسلامی، تلاش های مضاعف دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در این راستا را دلیل روشن و محکم دیگری بر حسن نیت کشورمان دانست.

روز گذشته در پی دیدار رئیس جمهوری مصر با پادشاه بحرین بیانیه مشترکی خواستار پایبندی ایران به حسن همجواری و توقف آنچه دخالت های ایران در امور کشورهای منطقه خواندند، شدند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا