اقتصادیخبر اول

سرپرست وزارت برق عراق: تا 5 سال آینده به واردات گاز نیاز داریم

سرپرست وزارت برق عراق با اعلام تولید 23-24 هزار مگاوات برق در این کشور، از نیاز عراق به تولید 35 هزار مگاوات برای تأمین 24 ساعته برق خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرپرست وزارت برق عراق با اعلام تولید 23-24 هزار مگاوات برق در این کشور، از نیاز عراق به تولید 35 هزار مگاوات برای تأمین 24 ساعته برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «عادل کریم»، سرپرست وزارت برق عراق، در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که نیروگاه برقی میسان که روز یکشنبه افتتاح شد موجب افزایش تولید برق کشور شده و به‌طور خاص به تأمین برق استان میسان کمک می‌کند.

وی افزود که این وزارتخانه با وزارت نفت برای دستیابی به گاز همکاری دائم دارد و تأکید کرد که قرارداد عراق و توتال باعث افزایش 600 فوت مکعبی گاز مورد نیاز وزارت برق می‌شود.

سرپرست وزارت برق عراق گفت که این کشور فعلا توان تأمین همه گاز مورد نیاز برای تولید برق را ندارد و تا 5 سال آینده لازم است که گاز وارد کند.

کریم همچنین خبر داد که نیروگاه عکاز نیز با ظرفیت تولید 250 مگاوات که به دست تروریست‌های داعش تخریب شده بود تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

او گفت که عراق برای تأمین 24 ساعته برق خانه‌ها به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد و اکنون تولید برق کشور 23-24 هزار مگاوات است.

وی درباره تولید برق از انرژی پاک نیز گفت که این پروژه با تولید 7500 مگاوات در استان‌های گوناگون آغاز شده و اقدامات لازم برای تأمین زمین جهت فاز دوم این پروژه جریان دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا