سیاسی

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آذربایجانی خود از نشست قریب الوقوع وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران خبر داد.

میدل ایست نیوز: حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر عبور از مرحله سوء تفاهمات، گفت: نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جیحون بایرام‌اف، همتای آذربایجانی خود عنوان کرد: معتقد هستیم که در شرایط جدید فرمت‌های منطقه‌ای که میان دو کشور و یا با دیگر کشورها وجود دارد باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد. در سفر هفته گذشته‌ام به آنکارا با برادرم آقای چاووش اغلو توافق کردیم به زودی نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه را در تهران در سطح وزرای امور خارجه برگزار کنیم و امروز با برادرم جیحون درخصوص بازه زمانی و تاریخ آن توافق خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: فرمت دیگری در سطح کارشناسان ارشد موسوم به اجلاس 3+3 در منطقه قفقاز وجود دارد. این اجلاس میان کارشناسان ارشد و در گام بعدی وزرای امور خارجه آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و روسیه و ایران و ترکیه برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران در تاریخی که نسبت به آن توافق خواهیم کرد میزبان این اجلاس در تهران و یا یکی از شهرهای ایران خواهد بود.

امیرعبداللهیان گفت: ما یادداشت رسمی را همزمان با سفر آقای جیحون بایراموف مبنی بر آمادگی الهام علی‌اف، رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان برای سفر به تهران دریافت کردیم.

درخصوص نهایی شدن و توافق بر سر تاریخ سفر رسمی رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه نشست امروز پیشنهادها را مورد بررسی قرار خواهیم داد و از همینجا به آقای الهام علی‌اف برای سفرشان به جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می‌گوییم.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا