اقتصادی

پیش بینی افزایش پروازها به قطر به 1600 پرواز در روز همزمان با جام جهانی

مدیر کل اداره حمل و نقل هوایی قطر پیش‌بینی کرد که تعداد پروازها در فرودگاه قطر در روزهای برگزاری جام جهانی به 1600 پرواز در روز برسد.

میدل ایست نیوز: مدیر کل اداره حمل و نقل هوایی قطر پیش‌بینی کرد که تعداد پروازها در فرودگاه قطر در روزهای برگزاری جام جهانی به 1600 پرواز در روز برسد.

به گزارش «العربی الجدید»، «احمد آل اسحاق»، مدیر کل اداره حمل و نقل هوایی قطر، طی اظهاراتی تأکید کرد که همه اقدامات لازم برای تردد روان و آسان پروازها در فرودگاه بین‌المللی و افزایش نیروی کار و تقویت دیده‌بانی هوایی در جام جهانی 2022 انجام شده است.

او پیش بینی کرد که تعداد پروازها در فرودگاه قطر از 750-800 پرواز در روز در حال حاضر، در روزهای برگزاری جام جهانی به 1600 پرواز در روز برسد.

وی افزود که صحن فرودگاه بین‌المللی دوحه گسترش یافته تا ظرفیت این تعداد هواپیما را داشته باشد.

آل اسحاق همچنین خبر داد که به این منظور از پیشرفته‌ترین سیستم دیده‌بانی موسوم به «برج مراقبت مجازی» استفاده شده که برای اولین بار است که در خاورمیانه از آن استفاده می‌شود.

جام جهانی فوتبال قطر در 21 نوامبر به مدت 28 روز در 8 ورزشگاه این کشور برگزار خواهد شد. بازی اختتامیه 18 دسامبر، هم‌زمان با روز ملی قطر، در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود.

هفته گذشته، مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی 2022 در قطر پیش‌بینی کرد که این برنامه برای قطر 17 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا