اجتماعیخبر اول

عراقی های سرگردان در شمال سوریه، قربانی قاچاقچیان انسان

شماری از خانواده های عراقی که به دنبال آینده ای بهتر کشور خود را ترک کردند، قربانی قاچاقچیان انسان شدند و اکنون در اردوگاه های شمال سوریه آواره هستند.

میدل ایست نیوز: راه برای شماری از خانواده های عراقی که کشور خود را برای دستیابی به آینده ای بهتر ترک کردند، آسان نبود، چرا که برخی از آنها قربانی قاچاقچیان انسان شدند و خود را در اردوگاه های آوارگان در شمال سوریه گرفتار و مترصد فرصتی برای خروج از آن اردوگاه ها دیدند.

به گزارش العربی الجدید، شماری از خانواده های عراقی در اردوگاه های اطمه زندگی می کنند و به دلیل نگرانی های امنیتی برای خانواده های خود در عراق یا از بیم عدم امکان بازگشت به عراق، از مصاحبه با رسانه ها خودداری می کنند.

وضعیت معیشتی این شهروندان عراقی، مشابه وضعیت خانواده های آواره سوری در اردوگاه های اطمه است؛ خدمات بهداشتی و آموزشی ضعیف و کمک های بشردوستانه اندک است.

ابو حیان، از شهروندان عراقی سرگردان در شمال سوریه به العربی الجدید گفت که به دنبال آن است که منطقه را به دلیل نبود فرصت شغلی و خدمات ضعیف ترک کند.

وی بیان کرد که پس از رنج بسیار به همراه کودکان و سالمندان به این اردوگاه رسیدند و سفر آنها غم انگیز و غیر قابل توصیف است.

ابو حمزه از دیگر شهروندان عراقی گرفتار در شمال سوریه با اشاره به اینکه هنگام ورود به سوریه تنها 700 دلار به همراه داشت، گفت که اکثر خانواده ها مورد کلاهبرداری از سوی برخی گروه های قرار می گیرند.

وی افزود که اکثر خانواده های عراقی امیدوارند سوریه را به مقصد کشوری امن ترک کنند، آنها از جنگ به جنگ فرار کردند و تنها سبد غذایی در ماه دریافت می کنند.

این شهروند عراقی توضیح داد که حدود 24 خانواده عراقی از جمله 15 زن سرپرست خانوار در این اردوگاه سرگردان هستند و همه تنها با سبد غذایی ماهانه زندگی می کنند.

آمارها نشان می دهد که حدود 50 خانواده عراقی در منطقه شمال غرب سوریه که در تلاش برای عبور به ترکیه به دنبال فرصت شغلی بودند، قربانی کلاهبرداری شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا