سیاسی

بررسی مشکلات حضور شهروندان ایران در جام جهانی در دیدار وزرای خارجه ایران و قطر

وزیر خارجه ایران در دیدار همتای قطری خود تسهیل صدور روادید برای شهروندان ایرانی و حل برخی مشکلات برای حضور ایران در جان جهانی قطر را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در دیدار همتای قطری خود تسهیل صدور روادید برای شهروندان ایرانی و حل برخی مشکلات برای حضور ایران در جان جهانی قطر را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، در دیدار حسین امیرعبداللهیان با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر مسائل روابط دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تشکر از تلاش های وزیر امورخارجه قطر در زمینه توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف، سفر مقامات عالی دو کشور به دوحه و تهران را باهدف پيگيري موضوعات مختلف در روابط دانست و ضرورت پیگیری برای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت روان‌سازی مراودات فعالان اقتصادی و مبادلات تجاری فی‌مابین، به پاره ای از موانع در حوزه های مختلف از جمله صدور روادید، مجوز اقامت برای فعالان اقتصادی و برخی مشکلات در بخش حمل و نقل تجاری اشاره و تلاش برای برطرف سازی آن را خواستار شد.

وزیر امور خارجه ایران از حسن ضیافت و تلاش سازنده دولت قطر در برگزاری نشست اخیر مذاکرات هسته ای ایران و همچنین حل برخی مشکلات در خصوص حضور ایران در جام جهانی قطر نیز تشکر و قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در این دیدار اهمیت توسعه همکاری‌ها در کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت را مورد تاکید قرار داد.

وزيرخارجه قطر نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام امیر قطر به رئیس جمهور ایران، ضرورت پيگيري اسناد امضاء شده و توافقات صورت گرفته در سفر مقامات عاليه دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار تلاش وزارت خارجه های دو كشور براي فعال سازي اسناد و توافقات شد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا