خبر اولسیاسی

انگلستان بازداشت دیپلماتش در تهران را «با قاطعیت» تکذیب کرد

دولت انگلستان اخبار منتشرشده از جانب ایران درباره دستگیری معاون سفیر بریتانیا در تهران به اتهام تجسس را «با قاطعیت تکذیب» کرد.

میدل ایست نیوز: دولت انگلستان اخبار منتشرشده از جانب ایران درباره دستگیری معاون سفیر بریتانیا در تهران به اتهام تجسس را «با قاطعیت» تکذیب کرد.

به گزارش «روسیا الیوم»، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد که گزارش‌ها درباره بازداشت دیپلمات بریتانیایی در ایران کاملاً بی اساس است و با قاطعیت تکذیب می‌شود.

در این بیانیه تأکید شده که «جیمز ویتاکر»، معاون سفیر انگلستان در ایران، که در گزارش ویدئویی تلویزیون ایران نام وی مطرح شده اصلا در ایران نبوده است.

شب گذشته، سپاه ایران از دستگیری چند دیپلمات سفارتخانه‌های خارجی از جمله معاون سفیر انگلستان در تهران به اتهام جاسوسی خبر داد.

براساس این گزارش، سازمان اطلاعات سپاه ایران دیپلمات‌های سفارتخانه های خارجی را «در حین جاسوسی»  شناسایی کرده  است.

در این گزارش آمده که این دیپلمات ها که در حال «جاسوسی و نمونه برداری از خاک ایران در یک منطقه ممنوعه در کویر مرکزی ایران بودند با پهپاد سپاه رصد و شناسایی و دستگیر شده اند».

این گزارش افزوده که معاون سفیر انگلستان نیز از افرادی است که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می دهد این فرد به دنبال نمونه برداری از خاک این منطقه بوده است.

بر اساس این گزارش، معاون سفیر انگلستان «پس از عذرخواهی از ایران اخراج می شود».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا