خبر اولسیاسی

انتخاب خطیب نزدیک به اسرائیل برای عرفه امسال در عربستان جنجال‌آفرین شد

انتخاب «محمد العیسی» به عنوان خطیب روز عرفه در عربستان که از او به عنوان فردی نزدیک به چهره‌های یهودی یاد می‌شود با جنجال همراه شد.

میدل ایست نیوز: انتخاب «محمد العیسی» از سوی ریاست امور حرمین شریفین در عربستان به عنوان خطیب روز عرفه که از او به عنوان فردی نزدیک به چهره‌های یهودی یاد می‎شود با جنجال همراه شد.

ریاست امور حرمین شریفین در عربستان، «محمد العیسی»، دبیرکل انجمن جهان اسلام و از اعضای هیات علمای عربستان را به عنوان خطیب روز عرفه در این کشور مشخص کرد که با جنجال فراوان در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

منتقدان این انتخاب، با انتشار عکس‌هایی از العیسی در کنار حاخام‌های یهودی، وی را از چهره‌هایی دانستند که برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش کرده است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف عربی با راه‌اندازی هشتگ #انزلوا_العيسي_من_المنبر (العیسی را از منبر پایین بیاورید) مخالفت خود را با انتخاب وی به عنوان خطیب روز عرفه در عربستان اعلام کردند.

این فعالان در مطالب خود از نمازگزاران و حجاج خواستند از اقامه نماز به امامت محمد العیسی امتناع کنند.

این افراد همچنین انتخاب چنین چهره‌ای برای بزرگترین تجمع سالیانه مسلمانان را جنایتی بزرگ خواندند.

محمد العیسی در ژانویه 2020 همزمان با گرامیداشت هولوکاست از اردوگاه آشویتس در لهستان بازدید کرد، همچنین وی تاکنون دیدارهای مختلفی با چهره‌های یهودی داشته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا