سیاسی

الکاظمی در سالگرد آزادسازی نینوا خواستار اتحاد نیروهای سیاسی شد

نخست وزیر عراق در سخنانی به مناسبت پنجمین سالگرد آزادسازی استان نینوا خواستار اتحاد نیروهای سیاسی این کشور برای عبور از چالش‌ها شد.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز شنبه در دانشگاه موصل به مناسبت پنجمین سالگرد آزادسازی استان نینوا از دست گروه تروریستی داعش در سخنانی با بیان اینکه چالش‌های پیش‌روی عراق زیاد است ولی فرصت‌ها بیشتر است، از نیروهای سیاسی، شخصیت‌ها و احزاب این کشور خواست برای خدمت به ملت، کشور و همکاری برای پشت سر گذاشتن مشکلات و اولویت قرار دادن عراق با هم متحد شوند.

وی افزود که روح شر تلاش می‌کرد تا موصل را ربوده، آن را به مکانی برای گسترش شر در عراق و جهان تبدیل کند و این شهر را پایتخت خلافت ادعایی خود قرار دهد.

الکاظمی همچنین یاد قهرمانی‌های نیروهای عراقی در ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، پیشمرگه و پلیس فدرال را در مبارزه با تروریسم، گرامی داشت.

وی خاطرنشان کرد زمانی که ما هویت ملی خود را از دست دادیم، موصل، نینوا و دیگر مناطق عراق را هم از دست دادیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که در هر قدمی که برمی‌داریم، منافع عراقی‌ها و منافع عالی کشور را مد نظر قرار می‌دهیم و با اراده از این مرحله حساس عبور خواهیم کرد.

الکاظمی افزود که دولت بسیاری از پروژه‎ها را در استان نینوا آغاز کرده و امروز هم سنگ بنای چند پروژه دیگر نیز گذاشته می‌شود.

 

منبع
کانال نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا