خبر اولسیاسی

اردن: بهترین روابط را با ایران خواستاریم

نخست وزیر اردن در اظهاراتی گفت ما امنیت ملی ایران را جزء جدایی ناپذیر از امنیت ملی اردن و همچنین کشورهای شورای همکاری می‌دانیم.

میدل ایست نیوز: بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن در مصاحبه‌ با شبکه بی‌بی‌سی با اشاره به اینکه اردن برای دستیابی به سازوکاری برای گفت‌و‌گو با ایران بر اساس اصل حسن همجواری تلاش می‌کند، از آمادگی کشورش و دیگر کشورهای دوست اردن برای برقراری روابطی بسیار خوب با ایران خبر داد.

نخست وزیر اردن افزود که این کشور هیچ روزی با ایران به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی اردن برخورد نکرده است.

وی با بیان اینکه اردن ملاحظات اساسی و ریشه‌ای در مورد نحوه برخورد ایران با برخی از پرونده‌های منطقه‌ای دارد، گفت که با وجود برخی اَشکال مداخله در کشورهای دوست، ما امنیت ملی این کشور را جزء جدایی ناپذیر از امنیت ملی اردن و همچنین کشورهای شورای همکاری می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد که ارتباط با ایران باید بر اساس ضوابط و قواعد نظام بین‌الملل و متمرکز بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها، احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و اصول همجواری باشد.

نخست وزیر اردن با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که موضع ایران در مورد بسیاری از پرونده‌ها چالشی برای برخی از کشورهای دوست در خصوص اعمال نوعی نفوذ به وجود آورده است، گفت که پیشتر اظهارات خصمانه ایران نسبت به کشورهای شورای همکاری زیاد بود که از حجم این اظهارت کاسته شده و ما از این موضوع خوشحالیم.

منبع
پایگاه هلا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا