خبر اولسیاسی

پیگیری امور زوار ایرانی و عراقی در تماس تلفنی حسین و امیرعبداللهیان

در تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عراق، برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک و برخی امور مرتبط با سفر زوار ایرانی و عراقی به دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله پیگیری توسعه و گسترش روابط دو جانبه تهران و بغداد و همچنین برخی امور مرتبط با سفر زوار ایرانی و عراقی به دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وزرای امور خارجه ایران و عراق بر لزوم‌ پیگیری توافقات صورت گرفته در خلال سفر نخست وزیر عراق به تهران در مورد گسترش روابط دو جانبه و همچنین تسهیل زیارت زوار ایرانی و عراقی در مناسبت های دینی و مذهبی به خصوص اربعین حسینی تاکید کردند.

امیر عبداللهیان با تشکر از کمک‌ها و تسهیلات بعمل آمده برای انجام سفر زائرین ایرانی در روز عرفه، همچنین هماهنگی برای زیارت زوار ایرانی در اربعین، از تلاش های طرف عراقی برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان جهت انجام مطلوب فریضه حج تمتع قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با همتای عراقی خود موضوع احتمال از سرگیری اعزام حجاج ایرانی به عمره مفرده را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد و ابراز امیدواری کرد مقدمات و تسهیلات لازم برای از سرگیری عمره متناسب با شرایط کرونا فراهم شود.

وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن اعلام آمادگی برای تداوم مساعدت در تسهیل امور مربوط به سفر زوار عرفه و اربعین و همچنین مناسک حج، بر آمادگی دولت عراق برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری مناسب زیارت اربعین تاکید کرد.

فؤاد حسین تاکید کرد دولت عراق حداکثر تلاش خود را برای تسهیل سفر زائرین حسینی و برگزاری هر چه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

منبع
کانال سخنگوی وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا