سیاسی

تاکید رؤسای جمهور ایران و تونس بر گسترش روابط دوجانبه

ابراهیم رئیسی و قیس سعید در مکالمه ای تلفنی به مناسبت عید سعید قربان، بر اهتمام مشترک برای حمایت از روابط دوجانبه بین ایران و تونس تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با بیان اینکه کشورش توفیق و پیشرفت ملت عزیز تونس را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند، اظهار داشت: ایران آماده گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات با کشور برادر و مسلمان تونس است.

بنابر آنچه در بیانیه ریاست جمهوری ایران آمده است، رئیسی در گفتگوی تلفنی عیدانه با «قیس سعید» رئیس جمهور تونس، با تبریک عید سعید قربان به وی و ملت بزرگ تونس گفت: ایران توفیق و پیشرفت ملت عزیز تونس را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند و امیدوارم به برکت این عید بزرگ شاهد نزول رحمت و نعمات الهی برای دو ملت و امت اسلامی باشیم و به سهم خود آماده گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات با کشور برادر و مسلمان تونس هستیم.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: آماده همکاری در مسائل مختلف جهان اسلام از جمله دفاع از حقوق ملت فلسطین هستیم.

قیس سعید، رئیس جمهوری تونس نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رئیسی، خالصانه‌ترین تبریکات خود را به وی و ملت ایران تقدیم کرد و گفت: ایران و تونس بر اساس اشتراکات فرهنگی و تمدنی، روابط تاریخی خوبی داشته‌اند و از تلاش‌های جنابعالی برای بهبود و تقویت همکاری‌ها و تعاملات دو کشور قدردانی می‌کنم.

ریاست جمهوری تونس نیز در بیانیه ای ضمن اعلام تماس تلفنی رؤسای جمهور دو کشور، اعلام کرد که دو طرف بر تمایل مشترک برای حمایت از روابط دوجانبه تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا