خبر اولسیاسی

عربستان جان رئیس هیئت پزشکی حجاج ایرانی را نجات داد

رئیس هیئت پزشکی حجاج ایرانی، هنگام انجام مناسک حج دچار حمله قلبی شد و در شهرک پزشکی ملک عبدالله تحت دو عمل «کاتتریزاسیون» و «استنت گذاری» قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که کادر پزشکی مستقر در شهرک پزشکی «ملک عبدالله» در مکه موفق شد، جان محمدرضا رفعتی، رئیس هیئت پزشکی حجاج ایرانی که حین انجام مناسک حج دچار حمله قلبی شده بود را نجات دهد.

به گزارش العربية، کادر پزشکی شهرک ملک عبدالله گفته است سلامتی کامل رئیس هیئت پزشکی ایرانیان فراهم شده و تا زمان ترخیص از بیمارستان تحت مراقبت‌های بهداشتی کامل به سر می‌برد.

محمدرضا رفعتی حین انجام مناسک حج دچار حمله قلبی شد و در شهرک پزشکی ملک عبدالله تحت دو عمل «کاتتریزاسیون» و «استنت گذاری» قرار گرفت.

وزارت بهداشت سعودی همچنین اعلام کرد، رفعتی، 60 ساله که پیشتر از بیماری‌ مزمنی رنج نمی‌برد، هنگام کار با هیئت پزشکی، از ناحیه قفسه سینه احساس درد شدید کرده بود که متعاقباً به بیمارستان «اجیاد» و سپس به شهر پزشکی ملک عبدالله منتقل شد.

پس از انتقال او به شهر پزشکی ملک عبدالله، پزشکان متخصص سعودی توانستند با دو عمل جراحی جان رئیس هیئت پزشکی زائران ایرانی را نجات دهند.

دکتر محمد العتین، مشاور قلب و عروق در شهر پزشکی ملک عبدالله، با تاکید بر کارآمدی سیستم اورژانسی خدمت رسانی به زائران گفت پس از بروز علائم سکته (حمله) قلبی شدید، رفعتی به سرعت به بیمارستان منتقل شد و «کادر پزشکی مکه توانست با چنین موردی با سرعت بی‌سابقه‌ای برخورد کند و جان یکی از حجاج ایرانی را نجات دهد».

رفعتی با قدردانی از کادر پزشکی پادشاهی عربی سعودی که بر درمان وی نظارت داشتند، از کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده به زائران و سطح مراقبت‌های بهداشتی که در مراحل مختلف درمان از جمله عمل «کاتتریزاسیون» و «استنت گذاری»، قدردانی کرد.

منبع
العربية

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا