خبر اولسیاسی

عضو اتحادیه میهنی کردستان: بر نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری اصرار داریم

یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان در سخنانی تاکید کرد که این حزب بر نامزدی برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری عراق اصرار دارد.

میدل ایست نیوز: شیروان میرزا، عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان در سخنانی تاکید کرد که این حزب بر نامزدی برهم صالح برای تصدی ریاست جمهوری عراق اصرار دارد و صالح تنها نامزد اتحادیه میهنی برای این منصب است.

وی افزود که گفت‌وگوها با حزب دموکرات کردستان در حال انجام است و در صورتی که این گفت‌وگوها به انتخاب یک نامزد واحد منجر نشود، یکی از سناریوها ورود به پارلمان با دو نامزد خواهد بود.

هریم کمال آغا، رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق پیشتر گفته بود که زمان حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری رو به اتمام است و پس از عید قربان تنها دو گزینه وجود دارد یا توافق بر یک نامزد که هر دو جریان را نمایندگی کند یا تکرار تجربه سابق در سال 2018 که هر کدام از دو حزب نامزد خود را به پارلمان معرفی کرد و نمایندگان، رئیس جمهور را برگزیدند.

احزاب و جریان‌های سیاسی عراق با گذشت حدود 9 ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی همچنان در انتخاب رئیس جمهوری، نخست وزیر و تشکیل دولت جدید راه به جایی نبرده‌اند.

حزب دموکرات کردستان، «ریبر احمد بارزانی» را به عنوان نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق معرفی کرده است و در مقابل اتحادیه میهنی بر انتخاب مجدد «برهم صالح»، رئیس جمهوری کنونی عراق برای یک دوره دیگر تاکید دارد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا