اجتماعی

عراقی‌ها طی ده روز بیش از صد میلیون دلار برای گردشگری هزینه کردند

یک موسسه فعال در امور اقتصادی در گزارشی آورده است که عراقی‌ها طی ده روز نخست ذی الحجه بیش از صد میلیون دلار برای گردشگری هزینه کردند.

میدل ایست نیوز: موسسه «عراق المستقبل»، که در امور اقتصادی فعالیت دارد، امروز سه شنبه در گزارشی آورده است که بیش از صد هزار گردشگری عراق طی ده روز کشور را ترک کرده و بیش از صد میلیون دلار هزینه کردند.

به گزارش المعلومه، منار العبیدی، رئیس این موسسه اشاره کرد که بیش از 500 پرواز طی ده روز نخست ذی الحجه تا عید قربان ثبت شد که طی آن بیش از صد گردشگر عراقی به استثنای حج، کشور را برای سفر سیاحتی ترک کردند.

وی توضیح داد که میانگین هزینه یک گردشگر شامل هزینه حمل و نقل و اسکان، بیش از هزار دلار است که در این صورت، کل مبلغی که طی ده روز به طور میانگین هزینه شده و بیشتر آن به کشورهای خارجی رفته، حدود صد میلیون دلار است.

العبیدی اشاره کرد که سازمان گردشگری باید اطلاعات مسافران را بررسی کرده و مناطقی در کشور که ظرفیت تامین نیازهای گردشگران را داشته باشد، ایجاد کند تا جایگزین سفرهای خارجی برای عراقی ها شود.

وی افزود که اگر شمار گردشگران خارجی بیش از صد هزار نفر طی ده روز است، این بدان معناست که فرصتی برای وجود بیش از یک میلیون گردشگر داخلی فراهم است.

رئیس موسسه عراق المستقبل تاکید کرد که جایگزین حقیقی و سریع نفت، گردشگری داخلی و ورود گردشگران خارجی به عراق است چرا که این کشور عناصری برای گردشگری دارد که آن را به کشوری طراز اول در سطح گردشگری تبدیل، و صدها فرصت شغلی در زمانی بی سابقه ایجاد کند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا