خبر اولسیاسی

«بیانیه قدس»: تعهد امریکا و اسرائیل به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

اسرائیل و امریکا در بیانیه‌ای مشترک موسوم به «بیانیه قدس» بر پایبندی دوجانبه به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: اسرائیل و امریکا در بیانیه‌ای مشترک موسوم به «بیانیه قدس» بر پایبندی دوجانبه به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کردند.

به گزارش «الجزیره»، در این بیانیه که به امضای «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، و «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر اسرائیل، رسیده، واشنگتن بر پایبندی خود به رویارویی با اقدامات مستقیم ایران یا گروه‌های وابسته به آن مانند حماس و حزب‌الله و جهاد اسلامی علیه اسرائیل تأکید کرده است.

در این بیانیه بر پایبندی واشنگتن به «ایجاد ساختاری منطقه‌ای برای تعمیق روابط اسرائیل با شرکایش و ادغام کامل اسرائیل در منطقه و گسترش دایره روابط با دیگر کشورهای عربی و اسلامی» تأکید شده است.

امریکا همچنین بر پایبندی به امنیت اسرائیل و حفظ برتری نظامی آن در منطقه تأکید کرده و امنیت اسرائیل را امری ضروری در منافع امریکا است.

در این بیانیه همچنین «حملات تروریستی تأسف‌بار» ماه‌های اخیر علیه شهروندان اسرائیلی محکوم و بر ضرورت «رویارویی با گروه‌های افراط گرا مانند حماس» تأکید شده است.

بایدن همچنین بر حمایت خود از راه حل دو کشوری تأکید کرده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا