خبر اولسیاسی

نصرالله: اگر لبنان نتواند از نفت و گاز خود بهره‌برداری کند هیچ کس نیز اجازه استخراج نخواهد داشت

دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که اگر کسی لبنان نتواند از نفت و گاز سواحل خود بهره‌برداری کند هیچ کس اجازه استخراج نفت و گاز را نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد که اگر لبنان نتواند از نفت و گاز سواحل خود بهره‌برداری کند هیچ کس اجازه استخراج نفت و گاز را نخواهد داشت.

به گزارش «المیادین» «سیدحسن نصرالله» چهارشنبه شب در سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد که نجات لبنان فقط از طریق نفت و گاز انجام می‌شود و نقش وام‌های بین‌المللی برای کمک به اقتصاد لبنان را ناچیز دانست به خصوص که این وام‌ها مشروط به اصلاحات و ناکافی هستند.

نصرالله تأکید کرد که لبنان 2 ماه فرصت طلایی برای آغاز استخراج گاز دارد و نباید اجازه دهد که امریکایی‌ها با اتلاف وقت فریبش دهند و افزود که از ماه سپتامبر استخراج گاز پرهزینه خواهد بود.

او گفت که «مقاومت» تنها راه دستیابی لبنان به حقوق نفتی و گازی‌اش است و افزود که واسطه امریکایی اصلا واسطه نیست و فقط منافع اسرائیل را دنبال می‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که هیچ وعده‌ای به کسی درباره دست نزدن به اقدامی نداده است و منتظر نتایج مذاکرات است و افزود که «دست زدن به هر اقدامی در وقت مناسب و در حجم مناسب برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل حق نیروهای مقاومت است».

وی ارسال 3 پهپاد بر فراز میدان گازی «کاریش» (منطقه مورد مناقشه با اسرائیل) را اقدامی عامدانه و در پاسخ به تلاش امریکا برای وقت‌کشی دانست و افزود که این پهپادها حامل پیام جدیت مقاومت بود و اسرائیل و امریکا نیز آن را دریافت کردند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش رئیس جمهور فرتوت امریکا را آینه تمام‌نمای امریکای فرتوت دانست و گفت بایدن به دو منظور عازم منطقه شده که یکی از آنها متقاعد کردن کشورهای شورای همکاری به افزایش صادرات نفت و گاز است و افزود که بایدن هیچ چیز تازه‌ای برای فلسطینیان ندارد.

او هدف دوم بایدن از سفرش به منطقه را نشان دادن پایبندی به امنیت اسرائیل و ادامه روند عادی‌سازی روابط با آن دانست.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا