سیاسی

کاخ سفید به درخواست خانواده «شیرین ابوعاقله» برای دیدار با بایدن پاسخ نداده است

خانواده «شیرین ابوعاقله» اعلام کردند که تاکنون به درخواست آنان برای دیدار با رئیس جمهوری امریکا در سفرش به اراضی فلسطینی پاسخی داده نشده است.

میدل ایست نیوز: خانواده «شیرین ابوعاقله» اعلام کردند که تاکنون به درخواست آنان برای دیدار با رئیس جمهوری امریکا در سفرش به اراضی فلسطینی پاسخی داده نشده است.

«آنتوان ابوعاقله»، برادر شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که تابعیت امریکا داشت و به دست نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید، به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که خانواده ابوعاقله درخواستی برای دیدار با بایدن در سفرش به اراضی فلسطینی داده‌اند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

او گفت که هنوز فرصت برای تنظیم چنین دیدار هست و ابراز امیدواری کرد که با این درخواست موافقت شود.

وی افزود که روز چهارشنبه «آنتولی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا، با وی تماس گرفته و از آنان برای دیدار در واشنگتن دعوت کرده است.

ابوعاقله افزود که به بلینکن گفته در نتایج تحقیقات اعلام‌شده از جانب دولت امریکا به شدت تردید دارد و معتقد است که این تحقیقات نه از جانب امریکا که توسط اسرائیل انجام شده است چون این تحقیقات به هیچ وجه مبتنی بر شواهد واقعی نیست.

وی تأکید کرد که خانواده ابوعاقله انتظار دارد که تحقیقات امریکا در این پرونده مانند تحقیقات مشابه درباره قتل دیگر شهروندان امریکایی در خارج از کشور باشد.

آنتوان ابوعاقله افزود که بلینکن وعده داده که با مقامات فلسطین و اسرائیل در تماس باشد و از هر تحقیق شفاف و مستقل از جانب هر طرفی حمایت کند.

روز گذشته، «جیک سولیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا، در هواپیمای حامل رئیس جمهوری امریکا به تل‌آویو، به خبرنگاران گفت که دولت امریکا با جدیت پرونده ابوعاقله را پیگیری می‌کند و این دستور شخص بایدن است.

پیش از این فلسطینیان و خانواده ابوعاقله گزارش امریکا پس از بررسی گلوله خارج شده از پیکر ابوعاقله را تقبیح کردند.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا