سیاسی

نتانیاهو: بایدن با حمله نظامی به ایران موافق است

نخست وزیر سابق اسرائیل ادعا کرد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با لزوم حمله نظامی به ایران در صورت اقدام این کشور برای توسعه سلاح هسته ای، موافق است.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل ادعا کرد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با لزوم حمله نظامی به ایران در صورت اقدام این کشور برای توسعه سلاح هسته ای، موافق است.

به گزارش CNN عربی، نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با بایدن در قدس، مفصل درباره اظهارات رئیس جمهور امریکا درخصوص ایران سخن گفت.

نتانیاهو گفت: به بایدن گفتم تحریم های اقتصادی و حتی آمادگی های دفاعی و نظامی کافی نیست، نیاز جدی به گزینه حمله نظامی به ایران وجود دارد.

نخست وزیر سابق اسرائیل افزود: بدون حمله نظامی، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد، با یا بدون توافق، به نظر من توافق بد است، بایدن موضع مرا می داند اما به او گفتم بدون گزینه جدی نظامی، نمی توان ایران را متوقف کرد و اگر جلوی ایران گرفته نشود باید این عملیات نظامی انجام شود، این موضع من است و امیدوارم موضع امریکا هم این باشد.

وی ادامه داد: بایدن، این سخنان را تایید کرد و من از شنیدن آن خوشحال شدم در هر صورت اگر نخست وزیر شوم، این کار (حمله نظامی) را خواهم کرد.

تمایل روشن بایدن به بررسی یک عملیات نظامی علیه ایران روز چهارشنبه در مصاحبه ای با کانال 13 اسرائیل مشخص شد هنگامی که از او پرسیده شد آیا صحبت او از تعهد برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته ای دست نمی یابد به معنای حمله نظامی به ایران است، بایدن پاسخ داد: «اگر این آخرین گزینه است، بله.»

منبع
CNN عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا