سیاسی

السیسی: مفهوم شبه نظامی و مزدور و گروه مسلح در منطقه معنا ندارد

رئیس جمهوری مصر خواستار تشدید تلاش‌های مشترک برای توقف نزاع ها و درگیری‌های داخلی شد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری مصر خواستار تشدید تلاش‌های مشترک برای توقف نزاع ها و درگیری‌های داخلی شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، در سخنان خود در «نشست جده برای امنیت و توسعه» تأکید کرد که این نشست در مرحله‌ای استثنایی در تاریخ جهان و منطقه عربی برگزار می‌شود و افزود که بحران‌های جهانی و منطقه‌ای شدت گرفته و بر همه انسان ها سایه انداخته است.

او گفت که لازم است کشورهای عربی و منطقه در رویارویی با چالش‌های جهانی نقشی ملموس بر عهده داشته باشند و وقت آن رسیده که تلاش‌های مشترک برای توقف نزاع‌ها و درگیری‌های داخلی در منطقه افزایش یابد.

وی تأکید کرد که جهان پذیرای همه انسان ها و پذیرای صلح قدرتمندان بر اساس حق و عدالت و تعادل است و افزود که رفتن به سمت آینده مبتنی بر نحوه تعامل با بحران هایی منطقه است.

رئیس جمهوری مصر بر ضرورت حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری تأکید کرد و خواستار افزایش تلاش ها در این عرصه شد.

السیسی امنیت جهان عرب را امری تجزیه ناپذیر دانست و بر ضرورت احترام اصول حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی آنها در سطح روابط میان کشورهای عربی تأکید کرد.

وی بر پایبندی کشورش به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تأکید کرد و گفت که مفهوم «شبه نظامیان و مزدوران و گروه های مسلح در منطقه معنی ندارد و حامیان این گروه ها باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند» و افزود که از «امنیت خود با همه وسایل ممکن دفاع می کنیم».

السیسی بر حمایت از هر اقدامی برای توسعه همکاری و تنوع شراکت در رویارویی با بحران های غذا و انرژی تأکید کرد.

او همچنین خواستار صورت بندی مجدد قوانین حامی امنیت آبی شد و افزود که منطقه عربی و آفریقا بیشتری تأثیر را از تغییرات زیست‌محیطی پذیرفته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا