خبر اولسیاسی

واکنش رهبران انصارالله به اوضاع یمن در سایه سفر بایدن به عربستان

رهبران عالیرتبه جنبش انصارالله یمن همزمان با سفر رئیس جمهوری امریکا به عربستان با انتشار توئیت‌هایی نسبت به تحولات یمن واکنش نشان دادند.

میدل ایست نیوز: رهبران عالیرتبه جنبش انصارالله یمن همزمان با سفر جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا به عربستان با انتشار توئیت‌هایی نسبت به تحولات منطقه و یمن واکنش نشان دادند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در توئیتی نوشت که بدون ثبات یمن هیچ ثباتی برای منطقه وجود نخواهد داشت.

وی افزود که صلح در یمن تنها با توقف تجاوز، خروج نیروهای خارجی، رفع محاصره یمن، آزاد شدن اسیران و بررسی پیامدهای جنگ از جمله جبران خسارات، محقق خواهد شد.

عبدالسلام خاطرنشان کرد هر اقدامی که به صلح واقعی منجر نشود، بی ارزش است.

محمدعلی الحوثی از رهبران عالیرتبه انصارالله هم در توئیتی نوشت که “ادامه جنایت‌های تجاوزکارانه امریکا، انگلیس، عربستان، امارات و متحدان آنان را نمی‌پذیریم.”

وی افزود: “دشمنانی که در عربستان نشست برگزار می‌کنند باید جلوی تجاوز، محاصره و تروریسمی را که علیه مردم یمن اعمال می‌شود، بگیرند.”

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا روز گذشته جمعه وارد عربستان شد و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد؛ بررسی اوضاع یمن یکی از محورهای سفر بایدن به عربستان است.

رئیس جمهوری امریکا همچنین قرار است امروز شنبه در نشست جده با حضور سران کشورهای شورای همکاری و رهبران مصر، عراق و اردن، شرکت کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا