خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه عربستان: همه اعضای شورای همکاری در پی حل اختلافات با ایران از راه مذاکره هستند

وزیر امور خارجه عربستان تأکید کرد که همه اعضای شورای همکاری با ایران گفت‌وگو می‌کنند چون می‌خواهند که اختلافات از راه مذاکره حل شود.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه عربستان تأکید کرد که همه اعضای شورای همکاری با ایران گفت‌وگو می‌کنند چون می‌خواهند که اختلافات از راه مذاکره حل شود.

به گزارش «الشرق الاوسط»، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در مصاحبه با شبکه CNN در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا عربستان درصدد خرید سامانه‌های دفاعی چینی است، گفت که کشورش به امریکا به چشم یک شریک اساسی در خرید تجهیزات دفاعی نگاه می‌کند، اما در صورت دشواری دستیابی به تجهیزات امریکایی، برای تقویت توان دفاعی و تسلیحاتی خود از همه گزینه‌های ممکن بر اساس نیازهایش استفاده خواهد کرد.

بن فرحان درباره موضوع ایران نیز گفت که کشورهای شورای همکاری دیدگاهی مشترک درباره آنچه وی از آن به «تهدید ایران» یاد کرد دارند و افزود که اعضای این شورا در این باره با یکدیگر در تماس دائم هستند.

وی گفت که همه اعضای شورای همکاری با ایران گفت‌وگو می‌کنند چون می‌خواهند که اختلافات از راه مذاکره حل شود و ابراز امیدواری کرد که ایران نیز با استفاده از مشوق‌های ارائه شده که شامل ادغام بهتر در منطقه و همکاری اقتصادی با همسایگان می‌شود و منافع بسیاری برای ملت ایران دارد، از این فرصت استفاده کند.

وزیر امور خارجه عربستان گفت که در دیدار رئیس جمهوری امریکا با ولیعهد عربستان نیز نحوه مواجهه با «تهدید ایران» از موضوعات مورد بحث بوده و افزود که بایدن و بن سلمان گفت‌وگو و فشار برای واداشتن ایران به نشست پشت میز مذاکره را بررسی کرده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بایدن و محمد بن سلمان در آغاز دیدارشان با یکدیگر دست ندادند گفت که ما درباره دیدار دو مقام ارشد منطقه صحبت می‌کنیم که موجب تقویت بیش از پیش شراکت راهبردی عربستان و امريكا خواهد شد و دلیلی برای تمرکز بر نحوه دست دادنشان وجود ندارد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا