سیاسی

ایران: مرز خسروی در ایام اربعین بازگشایی می‌شود/ شرط ثبت‌نام زائران ایرانی برای اربعین

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران گفت که با توافقاتی که با ستاد اربعین عراق و مقامات عراقی صورت گرفته،‌ مرز خسروی برای ورود زائران ایرانی به عراق در مراسم اربعین باز می‌شود.

میدل ایست نیوز: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران گفت که با توافقاتی که با ستاد اربعین عراق و مقامات عراقی صورت گرفته،‌ مرز خسروی برای ورود زائران ایرانی به عراق در مراسم اربعین باز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران، در حاشیه نشست امروز ستاد مرکزی اربعین در تهران اضافه کرد: گفتگوهایی درباره باز شدن مرز تمرچین و باشماق برای ورود زائران به عراق صورت گرفته که در حال عملیاتی شدن است. همچنین برای انتقال موکب‌ها از مرز سومار با مقامات عراقی به توافقاتی رسیده‌ایم.

به گفته میراحمدی، ثبت نام در سامانه متقاضیان اربعین حسینی(سماح)، داشتن گذرنامه با بیش از شش ماه اعتبار، تزریق دو دز واکسن برای زائران و واکسن یادآور را برای کسانی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته، از شرایط لازم برای ورود به کشور عراق در مراسم اربعین اعلام کرد.

میراحمدی گفت: برای از جلوگیری از ازدحام زائران در مرزها سعی داریم برنامه‌هایی برای نوبت‌دهی به ورود زائران در مرزها انجام شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم حتی المقدور زائران را به صورت گروهی به کشور عراق اعزام کنیم؛ برنامه داریم مسجدها محوریت اعزام زائران را به عهده بگیرند و مدیریتشان برعهده این مکان‌ها باشد.

وی همچنین بر مدیریت جمعیت در گرما، ایجاد سایبان‌، کارخانه‌های یخ و تأمین آب شرب پایدار به عنوان برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین که ریاست آن بر عهده وی است تأکید کرد.

میراحمدی یادآوری کرد که هیچ دستگاهی حق گرفتن یک ریال از زائران را به غیر از مصوبات ستاد مرکزی اربعین ندارد.

منبع
خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا