خبر اولسیاسی

واکنش رسمی چارچوب هماهنگی به انتشار فایل‌های صوتی منتسب به نوری المالکی

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه ضمن محکوم کردن روش‌های تجسسی و انتشار فایل‌های صوتی خواستار رعایت رقابت شرافتمندانه و فاصله گرفتن از تنش شد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه ضمن محکوم کردن روش‌های تجسسی و انتشار فایل‌های صوتی خواستار رعایت رقابت شرافتمندانه و فاصله گرفتن از تنش شد.

در بیانیه رسمی چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه که «الفرات نیوز» آن را منتشر کرده، بر «محکومیت و تقبیح روش‌های تجسس و انتشار فایل‌های صوتی» تأکید و این اقدامات «رفتارهای ناپسند و خلاف ارزش‌ها و اخلاق ملت عراق» دانسته شده است.

چارچوب هماهنگی همچنین «حمله به شخصیت‌های دینی و ملی و نیروهای سیاسی و نهادهای امنیتی کشور» را غیر قابل قبول دانسته و خواستار رعایت ارزش‌ها و رقابت شرافتمندانه در کنش سیاسی شده است.

در این بیانیه بر ضرورت حفظ یکپارچگی و هم‌بستگی ملی به دور از تنش و فضای کنش و واکنشی و خودداری از کشاندن «نزاع‌های ناموجه» به میان مردم تأکید شده است.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه همچنین خواستار توافق بر سر نقشه راه نحوه تعامل با مرحله آینده و پذیرش مسئولیت شرعی و ملی برای گذار از فتنه و برگرداندن اوضاع به ریل ثبات سیاسی و مسالمت اجتماعی شده است.

در روزهای اخیر انتشار چند فایل صوتی از نوری المالکی که در آن از مقتدی صدر و جریان صدر و نیز برخی چهره‌های الحشد الشعبی انتقاد می‌کند موجب واکنش‌های گسترده‌ای در عراق شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا