خبر اولسیاسی

الحلبوسی جزئیات جلسه اضطراری پارلمان با موضوع حمله ترکیه را اعلام کرد

رئیس پارلمان عراق جزئیات جلسه اضطراری مجلس با موضوع بررسی ابعاد حمله نظامی ترکیه به استان دهوک را تشریح کرد.

میدل ایست نیوز: محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق امروز شنبه جزئیات جلسه اضطراری مجلس برای بررسی ابعاد حمله نظامی ترکیه به استان دهوک را که با حضور وزرای خارجه و دفاع و تعدادی از فرماندهان نظامی برگزار شد، تشریح کرد.

الحلبوسی با بیان اینکه برخی خبرگزاری‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی مطلبی غیر دقیق را از جلسه امروز منتشر کردند مبنی بر اینکه وزیر دفاع تصریح کرده ما امکانات مقابله با حمله ترکیه را نداریم، این موضوع را نادرست خواند.

رئیس مجلس عراق خاطرنشان کرد که وزیر دفاع و فرماندهان نظامی از نیازهایی که نهادهای نظامی به طور عمومی به آن احتیاج دارند سخن گفتند و تاکید کردند که فرماندهان نظامی تابع تصمیم سیاسی هستند.

الحلبوسی افزود که نمایندگان مجلس در جریان علل حادثه و جزئیات آن قرار گرفتند.

جلسه اضطراری پارلمان عراق برای بررسی حمله ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک که شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر را در پی داشت، امروز شنبه برگزار شد.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه، جمعه عناد، وزیر دفاع، عبدالامیر یار الله، رئیس ستاد کل ارتش و عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در این جلسه حضور یافتند.

وزیر امور خارجه عراق در جلسه پارلمان عراق گفت که دولت به دنبال تشدید تنش سیاسی، امنیتی یا نظامی با ترکیه نیست بلکه قصد دارد مذاکرات با ترکیه را آغاز کند.

در حمله توپخانه‌ای ترکیه در ظهر چهارشنبه به یک گردشگاه در زاخو، 9 شهروند عراقی شهید و 22 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا