اجتماعیسیاسی

استفاده قطر از سامانه امریکایی ضد پهپادی «گنبد آسمان» در جام جهانی 2022

یک شرکت امریکایی اعلام کرد که در تأمین امنیت جام جهانی قطر و دفع تهدیدهای پهپادی از سامانه پدافندی این شرکت موسوم به «گنبد آسمان» استفاده خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یک شرکت امریکایی اعلام کرد که در تأمین امنیت جام جهانی قطر و دفع تهدیدهای پهپادی از سامانه پدافندی این شرکت موسوم به «گنبد آسمان» استفاده خواهد شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شرکت امریکایی «فورتیم تکنولوژیز» که از شرکت‌های پیشرو در عرصه پدافند هوایی است اعلام کرد که در تأمین امنیت جام جهانی قطر و ایجاد ایمنی در برابر پهپادها با این کشور همکاری خواهد کرد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که سیستم ارتباطات هوشمند خود را در قطر فعال خواهد کرد و از این سیستم برای شناسایی و دفع تهدیدهای پهپادی به کار خواهد گرفت.

این شرکت امریکایی افزوده که سامانه ضد پهپادی‌اش که از آن به «گنبد آسمان» یاد می‌شود پیشرفته‌ترین سامانه ضد پهپادی است که امکان شناسایی و انهدام پهپادها را دارد و تاکنون جوایزی را هم برنده شده است.

در این سامانه، تهدیدهای پهپادی با کمک یک پهپادهایی دفع می‌شود که از آنها به «دِرون هانتر» (صیاد پهپاد) یاد می‌شود و در داخل یک نظام پیشرفته راداری برخوردار از هوش مصنوعی عمل می‌کند و به طور خاص قابل استفاده در مناطق شهری و پر ازدحام است.

در این بیانیه به حجم قرارداد امضا شده با قطر برای استفاده از این سامانه اشاره نشده است.

جام جهانی 2022 قرار است در 21 نوامبر تا 18 دسامبر در قطر برگزار شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا