اجتماعیخبر اول

امضای یادداشت همکاری سینمایی ایران و عراق/ برگزاری «هفته فیلم ایران» در بغداد

رؤسای سازمان سینما و تئاتر عراق و سازمان سینمایی ایران، یادداشت همکاری مشترکی در حوزه سینما امضا کردند.

میدل ایست نیوز: حسن ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق از امضای یادداشت همکاری مشترک بین سازمان سینما و تئاتر عراق و سازمان سینمایی ایران خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز، ناظم در کنفرانس مطبوعاتی پس از امضای یادداشت همکاری مشترک که با حضور سفیر ایران، هیئتی از سینمای ایران و شماری از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد ایران برگزار شد، گفت: این یادداشت بخشی از توافق ما طی سفر اخیر به ایران بود که منجر به همکاری فرهنگی مشترک با مجموعه ای از فعالیت ها شد که از جمله آن هفته فیلم ایران در بغداد است.

وی افزود: برای ازسرگیری همکاری مشترک بین سینمای عراق و ایران تلاش خواهیم کرد و این یادداشت یکی از اقدامات در همین راستا است و شاید حضور سینمای عراق در تهران و همکاری سینمایی مشترک بین دو کشور، از مهم ترین اقدامات برای همکاری مشترک در حوزه سینما باشد.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت فرهنگ عراق آمده است، این یادداشت همکاری مشترک از سوی احمد حسن موسی، مدیرکل سازمان سینما و تئاتر عراق و محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی ایران امضا شد.

احمد حسن موسی، گفت این یادداشت همکاری برای ساخت یک فیلم بلند با هنرمندان عراقی و ایرانی است.

وی اشاره کرد که سینمای ایران، مهم، توانا و دارای تجربه بسیار است و گفت که ایران پیشنهاد احداث سالن در بغداد و تجهیز سایر سینماها با دستگاه ها و تجهیزات و همچنین برپایی موسسه ای برای توسعه و توانمندی سازی جوانان در حوزه سینما را مطرح کرده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا