خبر اولسیاسی

حزب دموکرات: چارچوب هماهنگی از نامزد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری حمایت می‌کند

یک نماینده عضو حزب دموکرات کردستان با اشاره به حمایت چارچوب هماهنگی از نامزد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری از احتمال استفاده حزب دموکرات از گزینه یک‌سوم شکننده نصاب خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک نماینده عضو حزب دموکرات کردستان با اشاره به حمایت چارچوب هماهنگی از نامزد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری از احتمال استفاده حزب دموکرات از گزینه یک‌سوم شکننده نصاب خبر داد.

«جیای تیمور»، نماینده مجلس عراق و عضو حزب دموکرات کردستان، به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که به زودی دور تازه‌ای از مذاکرات میان این حزب و حزب اتحادیه میهنی درباره نامزد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و افزود که این دور از مذاکرات سرنوشت‌ساز خواهد بود.

او گفت که در این مذاکرات مشخص خواهد شد که آیا طرفین امکان توافق دارند یا نه و اگر توافقی حاصل نشود هر کدام با نامزدهای خود در مجلس حاضر می‌شود و نامزدی که بیشترین رأی را کسب کند به ریاست جمهوری خواهد رسید.

وی گفت که اتحادیه میهنی در موضوع نامزد ریاست جمهوری انعطاف نشان نمی‌دهد و بر نامزدی «برهم صالح» پافشاری می‌کند و اگر این پافشاری نبود امکان توافق بر نامزدی دیگر وجود داشت.

تیمور افزود که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه بارها اعلام کرده که از نامزد اتحادیه میهنی حمایت می‌کنند و اگر چنین اتفاقی بیفتد حزب دموکرات به سمت استفاده گزینه یک‌سوم تعطیل‌کننده جلسات با همکاری احزاب اهل سنت و نیروهای مستقل خواهد رفت.

وی گفت که اینها صرفاً گزینه‌های مطرح برای حزب دموکرات هستند و تصمیم خاصی در این باره گرفته نشده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا