اقتصادیخبر اولسیاسی

تأکید ایران بر برخورد با متخلفان فروش ارزی بلیت به شهروندان خارجی

رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

میدل ایست نیوز: رییس سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایرانی ایسنا، «محمد محمدی بخش»، رییس سازمان هواپیمایی ایران، گفت: اگر مسافر غیر ایرانی از خارج از ایران، بلیت پروازی را خریداری کند طبیعتا با نرخ ارزی محاسبه و دریافت می‌شود اما اگر این اتفاق در داخل کشور رخ دهد غیر قانونی است و باید ریالی محاسبه شود.

وی افزود: اگر شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اقدام به فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به نرخ ارزی کند، تخلف است و با آن برخورد خواهیم کرد چرا که این تصمیم لغو شده و اعلام کردیم نباید چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه برخی فعالان گردشگری و انجمن‌های آن‌ها معتقدند که برخی ایرلاین‌ها مقاومت کرده و همچنان در حال فروش بلیت هواپیما به نرخ ارزی هستند، گفت: تا کنون تخلفی از سوی شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه نداشته‌ایم اما چند آژانس مسافرتی را که در این زمینه تخلف کرده بودند را شناسایی و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

از اوایل ماه ژوئیه، شرکت های هواپیمایی ایرانی بخشنامه ای را اجرا کردند که طبق تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی، بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای مسافران غیرایرانی به نرخ دلار محاسبه می‌شود.

این طرح از همان آغاز با مخالفت فعالان گردشگری ایرانی مواجه شد و اغلب کارشناسان صنعت گردشگری اعلام کردند این تصمیم به صنعت گردشگری ایران آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بعد از گذشت چند روز و جلسات و مذاکراتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران با سازمان هواپیمایی کشور داشت، وزیر راه و شهرسازی ایران از ابطال این طرح و توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی خبر داد و سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: «فروش ارزی بلیت هواپیما به خارجی‌ها متوقف شده و دستورالعمل جدید هفته آینده ابلاغ می‌شود.»

با وجود تغییر این تصمیم و توقف فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی، برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مقاومت کرده و بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی را سرگردان شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا