اقتصادی

ولیعهد عربستان: در پی تبدیل شدن به یکی از 3 بازار بزرگ بورس در جهان هستیم

ولیعهد عربستان ضمن تشریح پروژه بزرگ نیوم، تأکید کرد که عربستان در پی تبدیل شدن به یکی از 3 بازار بزرگ بورس در جهان است.

میدل ایست نیوز: ولیعهد عربستان ضمن تشریح پروژه بزرگ نیوم، تأکید کرد که عربستان در پی تبدیل شدن به یکی از 3 بازار بزرگ سهام در جهان است.

به گزارش CNN، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن رونمایی از شهر «لاین» در پروژه «نیوم» گفت که این شهر جایی برای کسانی است که به فردایی بهتر می‌اندیشند و در پی خلاقیت و ابتکار هستند.

وی تأکید کرد که حجم سرمایه‌گذاری در پروژه نیوم تا سال 2030 به 1.2 هزار میلیارد ریال عربستان خواهد رسید که از این مقدار 200-300 میلیارد ریال آن کمک‌های دولتی خواهد بود و افزود که این پروژه در سال 2024 وارد بازار بورس خواهد شد.

ولیعهد عربستان تأکید کرد که هدفش تبدیل عربستان به یکی از 3 بازار بزرگ بورس در سطح کره زمین است و افزود که پروژه نیوم به یک هزار میلیارد ریال به بازار سهام عربستان خواهد افزود که این مبلغ تا پایان بهره‌برداری از پروژه به 5 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی پیش‌بینی کرد که در فاز اول بهره‌برداری از این پروژه در سال 2027، عربستان از خدماتی که در این پروژه ارائه می‌دهد درآمد 200-300 میلیارد ریالی داشته باشد.

محمد بن سلمان افزود که این پروژه تا سال 2030 از حمایت مالی دولت برخوردار خواهد بود و بعد از آن به یک پروژه با بازده مالی بالا تبدیل خواهد شد.

ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، جمعیت این کشور را به ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر برساند که از بین آنها نیمی سعودی و نیم دیگر از اتباع خارجی مقیم در این کشور باشند.

پروژه نیوم یک شهر با فناوری‌های هوشمند است که حجم سرمایه‌گذاری عربستان برای ساخت آن 500 میلیارد دلار برآورد شده است.

برنامه ریزی شده که منابع انرژی این شهر کاملا از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود و قرار است یک میلیون شهروند در آن زندگی کنند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا