خبر اولسیاسی

اعلام رسمی شرط‌های ائتلاف السیاده برای مشارکت در جلسه آینده مجلس عراق

بزرگ‌ترین تشکل سیاسی اهل سنت عراق شرط‌های خود برای مشارکت در جلسه آینده مجلس برای انتخاب رئیس جمهور و معرفی نخست‌وزیر را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف السیاده، بزرگ‌ترین تشکل سیاسی اهل سنت عراق، شرط‌های خود برای مشارکت در جلسه آینده مجلس برای انتخاب رئیس جمهور و معرفی نخست‌وزیر را اعلام کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، دفتر اطلاع‌رسانی ائتلاف السیاده، با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که خمیس الخنجر، رئیس فراکسیون این ائتلاف در مجلس عراق، در دیدار با «نوری المالکی»، به نمایندگی از چارچوب هماهنگی، شرط این ائتلاف برای مشارکت در جلسه آینده مجلس را به وی ابلاغ کرده است.

این بیانیه افزوده که وی تأکید کرده که ائتلاف السیاده در جلسه آینده مجلس شرکت نخواهد کرد «مگر آنکه توافقی الزام‌آور با امضای رسمی بر کاغذی با سربرگ ائتلاف السیاده تنظیم و در آن حقوق و مطالبات هواداران این ائتلاف ثبت و تضمین شود».

بر اساس این بیانیه، وی افزوده که همچنین باید با حزب دموکرات کردستان در این باره توافق شود.

این بیانیه افزوده که خمیس الخنجر در دیدار با نوری المالکی بر ضرورت «تحقق تفاهم فراگیر ملی پیش از ورود به جزئیات مربوط به تشکیل دولت آینده» تأکید کرده است.

وی همچنین تأکید کرده که چارچوب هماهنگی باید برای اثبات حسن نیت خود به همگان دست به اقدامات ملموس بزند و به دیدگاه‌های جریان صدر احترام بگذارد.

الخنجر افزوده که منطق تک‌روی صرفاً موجب بی ثباتی بیشتر و آشوب در عراق می‌شود.

پیش از استعفای نمایندگان جریان صدر در مجلس عراق، ائتلاف السیاده به همراهی جریان صدر و حزب دموکرات کردستان تلاش کرد که فراکسیون اکثریت در مجلس را ایجاد کند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا