خبر اولسیاسی

برهم صالح: تظاهرات حقی قانونی است اما باید با رعایت ضوابط انجام شود

رئیس عراق با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تحولات روز گذشته در کشور، تظاهرات را حق قانونی دانست اما بر ضرورت رعایت ضوابط و حفظ امنیت عمومی و لحاظ کردن منافع ملی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس عراق با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تحولات روز گذشته در کشور، تظاهرات را حق قانونی دانست اما بر ضرورت رعایت ضوابط و حفظ امنیت عمومی و لحاظ کردن منافع ملی تأکید کرد.

در بیانیه رسمی «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، که نیمه‌شب گذشته (چهار‌شنبه 28 ژوئیه) منتشر شده آمده که تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان حقی قانونی است و باید در آن به ضوابط و قوانین و حفظ امنیت عمومی و اموال عمومی و خصوصی احترام گذاشت و منافع ملی را بر هر امری مقدم دانست و خویشتندارانه عمل کرد.

وی بر ضرورت پایبندی به حفظ آرامش و اولویت دادن به منطق عقلانی و خودداری از هرگونه تنش که موجب بر هم خوردن مسالمت اجتماعی و امنیت جامعه می‌شود تأکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای تشکیل دولت و تحقق اراده ملت در اجرای اصلاحات و تشکیل نظام اثرگذاری که مدافع منافع عالی کشور باشد و حکومت مقتدر توانمند در تحقق مطالبات ملت درباره آینده بهتر را تحکیم کند شد.

برهم صالح افزود که عراق در شرایطی حساس به سر می‌برد و چالش‌های سختی را پیش روی خود دارد و لازمه این شرایط یکپارچگی و حفظ روند دموکراتیک و مسالمت‌آمیز در کشور است و تأکید کرد که ملت عراق طی دهه‌ها استبداد و سرکوب و خشونت در راه دموکراسی قربانی داد و همه باید به صورت یکپارچه برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش کنند.

شب گذشته، گروهی از هواداران مقتدی صدر با شعار مخالفت با سهمیه‌بندی سیاسی به منطقه خضراء حمله کرده و سپس وارد ساختمان مجلس عراق شدند.

در نهایت، مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای از هوادارانش خواست که مجلس را ترک کنند و به خانه‌هایشان برگردند.

 

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا