اجتماعیسیاسی

جزئیات طرح تامین امنیت محرم و صفر در عراق

طرح تامین امنیت ماه محرم با عملیات امنیتی ویژه، فعالسازی تلاش های اطلاعاتی و صدور احکام بازداشت پیش از شروع ماه محرم، آغاز شد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق جزئیات طرح تامین امنیت ماه محرم تا اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت: طرح تامین امنیت ماه محرم با عملیات امنیتی ویژه، فعالسازی تلاش های اطلاعاتی و صدور احکام بازداشت پیش از شروع ماه محرم، آغاز شد.

وی افزود: سالانه طرحی برای تامین امنیت ماه محرم داریم که چالش های امنیتی و وضعیت کشور را در نظر می گیرد و شامل عملیات اطلاعاتی می شود، این طرح تا زیارت اربعین حسینی ادامه دارد.

الخفاجی ادامه داد: طرح نخست تامین امنیت شامل دو بخش است که بخش نخست آن مربوط به ده روز اول ماه محرم تا روز عاشورا و بخش دوم طرح تا 20 صفر و اربعین حسینی است که به صورت ویژه در استان های بغداد، کربلا و نجف اشرف اجرا می شود.

وی درباره تامین امنیت کربلا اظهار داشت: پشتیبانی فرماندهی ستاد عملیات کربلا، از طریق فرماندهی نیروی هوایی، هواپیمایی ارتش و پهپادهای شناسایی برای خدمت به اهداف امنیتی صورت می گیرد و نیروهای ارتش و پلیس در شهر و جاده های منتهی به آن حضور خواهند داشت.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از حضور نیروهای واکنش سریع برای اقدام در اسرع وقت خبر داد.

وی احتمال داد که شمار زائران داخلی و خارجی بیشتر از سال های گذشته باشد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق آمده تامین امنیت و حرکت زائران هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا