سیاسی

مسعود بارزانی: آنچه در عراق می‌گذرد بسیار نگران‌کننده است

دبیرکل حزب دموکرات کردستان از بحران سیاسی جاری در عراق ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار توجه همگان به مسئولیت‌هایشان و تلاش برای حل اختلافات با حسن نیت شد.

میدل ایست نیوز: دبیرکل حزب دموکرات کردستان از بحران سیاسی جاری در عراق ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار توجه همگان به مسئولیت‌هایشان و تلاش برای حل اختلافات با حسن نیت شد.

به گزارش «ارث نیوز»، «مسعود بارزانی»، دبیرکل حزب دموکرات کردستان، در مراسم تدفین 100 نفر از قربانیان جنایت کشتار دسته‌جمعی انفال به دست رژیم بعث، گفت که کشور مشکلاتی دارد و وجود مشکل کاملا طبیعی است و در صورت وجود حسن نیت و اراده واقعی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

او گفت که مسئله نفت و گاز و بودجه و مسائلی از این دست همگی قابل حل است و آنچه قابل حل نیست فرهنگ انکار طرف مقابل و شوونیسم است که متأسفانه همچنان ریشه دوانده و باید از این فرهنگ فاصله گرفت.

بارزانی با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: «بحرانی که عراق اکنون تجربه می‌کند بسیار نگران‌کننده است و متأسفانه بعد از سقوط رژیم بعث در 2003 از فرصت‌ها استفاده نشد و عمل به قانون اساسی نادیده گرفته شد و به جای حل ریشه‌ای مشکلات، سراغ تعامل نادرست با پیامدهای آنها رفتیم و متأسفانه این وضعیت هنوز ادامه دارد».

وی افزود که همه طیف‌های ملت عراق روزگار سختی را تجربه کرده‌اند و شایسته زندگی بهتری هستند و ابراز امیدواری کرد که همگان متوجه مسئولیت خود شوند و با حسن نیت و اراده واقعی برای حل بحران تلاش کنند تا ملت بتواند در آرامش زندگی کند و شاهد تکرار مصیبت‌ها نباشد.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا