اقتصادی

دبیرکل اوپک: قیمت نفت همچنان رو به افزایش خواهد بود

دبیر کل اوپک ضمن تأکید بر نقش مهم روسیه در بازارهای انرژی جهان، بحران اوکراین را بی تأثیر بر افزایش بر قیمت نفت دانست.

میدل ایست نیوز: دبیر کل اوپک ضمن تأکید بر نقش مهم روسیه در بازارهای انرژی جهان، بحران اوکراین را بی تأثیر بر افزایش بر قیمت نفت دانست.

به گزارش «اسکای نیوز»، هیثم الغیص، دبیرکل کویتی اوپک، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که روسیه یک بازیگر بزرگ و مهم و بسیار مؤثر در صحنه انرژی در جهان است.

وی افزود: اوپک در تعیین و مدیریت قیمت نفت تأثیری ندارد بلکه کار آن مدیریت عرضه و تقاضا در بازارهای نفت  است و تأکید کرد که شرایط کنونی بازارهای نفت بسیار پرالتهاب است.

الغیص گفت که شخصا معتقد است که افزایش قیمت نفت در بازارها فقط به موضوع جنگ روسیه و اوکراین مربوط نمی‌شود بلکه همه اطلاعات نشان می‌دهد که قیمت‌ها به صورت تدریجی روند رو به رشد گرفتند و این از پیش از تحولات اوکراین آغاز شده بوده و علتش وجود این تصور در بازارها بود که قدرت تولید کاهش یافته و فقط چند کشورند که می‌توانند تولید خود را بیشتر کنند.

دبیرکل اوپک افزود که جهان نیازمند 12 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نفتی ظرف 25 سال آینده است و تأکید کرد که نفت و گاز همچنان دو رکن مهم انرژی خواهند بود و هیچ منبع انرژی دیگری جایگزین نفت نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عاملی بر قیمت نفت تا پایان سال جاری تأثیر خواهد داشت، گفت که معتقد است که مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت نفت کمبود سرمایه‌گذاری در بخش حفاری و استکشاف و تولید است.

الغیص افزود که این عامل، موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این افزایش تا کجا ادامه خواهد داشت.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا