خبر اولسیاسی

نهادهای امنیتی و نظامی عراق هرگونه دخالت در امور سیاسی را تکذیب کردند

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی و وزارت دفاع و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه هایی اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور اثبات کرده‌اند که وابستگی‌شان صرفا به میهن است.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی امنیتی و وزارت دفاع و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه هایی اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی و نظامی کشور اثبات کرده‌اند که وابستگی‌شان صرفا به میهن است.

این واحد با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق وابستگی مطلق خود به میهن را اثبات کرده‌ و نشان‌ داده‌اند که تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح برای دفاع از میهن هستند، تأکید کرده که این نیروها هیچ دخالتی در مسائل سیاسی نخواهند داشت و سوگند یاد کرده‌اند که برای میهن یکپارچه تلاش کنند.

این بیانیه افزوده که به طور خاص در شرایط کنونی شایعاتی مطرح شده تا نیروهای امنیتی کشور را یکی از طرف‌های تحولات سیاسی جاری قرار دهند که این امر مطلقا درست نیست و با واقعیت انطباق ندارد.

در این بیانیه اخبار منتشرشده درباره اظهار نظر برخی فرماندهان امنیتی درباره وضعیت سیاسی کنونی یا دخالتشان در آن تکذیب شده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تأکید کرده که عراق امانتی در دست همگان است.

همزمان وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش عراق در خدمت ملت است و مسئولیت نیروهای امنیت حفاظت از تظاهرات‌کنندگان و اموال عمومی است.

این بیانیه افزوده که در شبکه‌های اجتماعی اخباری درباره اعلام هم‌بستگی فرمانده تیپ یازده نیروی زمینی با تظاهرات‌کنندگان مطرح شده که وزارت دفاع عراق تأکید می‌کند که ارتش عراق با همه فرماندهان و نیروهای خود در خدمت ملت عراق است.

این بیانیه تأکید کرده که مسئولیت نیروهای امنیتی حفاظت از تظاهرات‌کنندگان و اموال عمومی و خصوصی و جلوگیری از بروز اختلالات امنیتی و بستن راه نفوذی‌هایی است که در پی سوءاستفاده از شرایط کشور برای بر هم زدن امنیت هستند.

از سوی دیگر، دستگاه مبارزه با تروریسم اخبار منتشرشده درباره استقرار نیروهایش در مسیر فرودگاه بغداد و داخل منطقه خضراء را تکذیب و تأکید کرد که هیچ وابستگی جز به عراق و نهادهای نظامی رسمی آن ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا