اقتصادی

رکوردشکنی درآمدهای کانال سوئز با افزایش تردد نفتکش‌ها به مقصد اروپا

با افزایش چشمگیر تردد نفتکش‌ها به مقصد اروپا، درآمدهای کانال سوئز در سال جاری میلادی به 7.5 تا 8 میلیارد دلار خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان کانال سوئز پیش‌بینی کرد که درآمدهای این کانال در سال 2022 به حدود 8 میلیارد دلار برسد.

«اسامه ربیع»، رئیس سازمان کانال سوئز در گفت وگو با شبکه «الشرق» خبر داد که با افزایش چشمگیر تردد نفتکش‌ها به مقصد اروپا، درآمدهای کانال سوئز در سال جاری میلادی به 7.5 تا 8 میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که سال گذشته 6.3 میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که این سازمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه ژوئیه گذشته با کسب درآمد 704 میلیون دلار بیشترین درآمد ماهانه تاریخ خود را ثبت کرده است.

این گزارش افزوده که درآمد کانال سوئز در ماه ژوئیه امسال در مقایسه با سال گذشته 32.4 درصد افزایش یافته و علت آن نیز افزایش 60 درصدی نفتکش‌ها به مقصد اروپا بوده است.

در ماه ژوئیه حجم کالاهای عبوری از کانال سوئز نیز رکورد ثبت کرده و به مقدار بی سابقه 125 میلیون تُن رسیده ضمن اینکه 2103 کشتی از این کانال عبور کرده که این نیز در تاریخ کانال سوئز بی سابقه بوده است.

کانال سوئز کوتاه‌ترین مسیر دریایی میان اروپا و آسیا و یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد مصر است.

این کانال در ماه مارس عوارض تردد نفتکش‌ها را از 5 درصد به 15 درصد و عوارض تردد کشتی‌های حامل گاز و مواد شیمیایی را از 10 درصد به 20 درصد و تردد کشتی‌های بدون بار را نیز 5 درصد افزایش داد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا